27.05.2018. god. Hajdučka vrata

Ne tako davno, nekoliko članova HPD „Čvrsnica“ zaputili su se u pohod na Hajdučka vrata. Ovog puta u osvajanje vrha ide i planinarska škola. Zbog raznih obaveza dosta ekipe nije mogao ići ali na kraju skupio nas se i više nego odličan broj. Na radost sviju bilo je i onih koji su upali neplanski, ali svatko je dobro došao. Kad smo se skupili, lagano autima iz Širokog krećemo malo prije 07:00h. Na Risovcu nas je čekalo nekoliko članova iz HPD „Pločno“ Posušje, i zajedno s njima oko 08:30h krećemo smo iz Vitlenice. Vremenski uvjeti bili su idealni, ali opet bili smo ‘pod ručnom’ jer se najavljivala kiša koja bi mogla biti popodne. Sva sreća prognoza se nije pokazala točnom. Teren je na pojedinim mjestima bio je sklizak zbog prethodne kiše i jutarnje rose, ali to nije bio nikakav faktor koji bi nas spriječio da se uspnemo do cilja. Opet, bez obzira na težinu uspona (koja nekome bila lakša, a nekome teža) prekrasne borove šume i livade s pokojim cvijetom dali su nam poticaj da nam olakša uspon. U udolinama koje su veći dio dana u hladu dočekale su nas sniježne krpe sa masom starog snijega, zanimljivo je bilo prelaziti preko istih i osvježavati se.

Na cilj dolazimo u 11:50h i susrećemo se s drugim planinarima koji nam ustupaju mjesto i pogled na Hajdučka vrata. Nakon objeda i odmora, odlazimo na vidikovac koji otvara pogled na dolinu Divu Grabavicu, da još malo razgledamo prirodu… Satak vremena bio nam je sasvim dovoljan da se opustimo i pripremimo za povratak. Sve u svemu vrijeme nas je poslužilo iako smo mislili da će nas pomesti kiša, ali nas je čekala dok ne dođemo svojim autima. Planina je bila dosta posjećena i cijelim putem bilo je više planinara jer dan je bio kako kažu: „’ko izmišljen“! Nas nešto više od dvadeset je na kraju bilo prezadovoljno.