10.05.2020. Troglav

Napokon je na red došla tura o kojoj smo već neko vrijeme razmišljali. Nas 10 likova puni entuzijazma iz Širokog krećemo u 06:30h. Pri dolasku u Livno nam se pridružuju tri kršna Livnjaka. Zajedno se zapućujemo prema šumi iznad sela Sajkovići između Livna i Bosanskog Grahova. U 09:20h dolazimo u predivnu bukovu šumu kakva se rijetko viđa na našim obližnjim planinama. Nakon cca 700m hoda nailazimo na raskrižje, gdje birate lakšu ili težu turu za izlazak na vrh. Nakon malog dogovora biramo težu stazu, gdje smo još dobar dio puta uživali u zaista predivnoj prirodi sve do „sajkovačkog ždrijela“. Na ovom mjestu se iz šume izlazi na dosta zahtjevan kameniti dio staze, otvara se odličan pogled na tri vrha Troglava, u narodu znani kao veliki, srednji i mali Troglav. Tu pravimo malu pauzu i primjećujemo kako se nekoliko divokoza kreće podno stijena Velikog Troglava. Nakon pauze krećemo dalje prema vrhu, dosta zahtjevnom ali zanimljivom stazom. Nakon 3 h uspona napokon stižemo na vrh Veliki Troglav 1913mnv. Odatle se pruža odličan pogled, s jedne strane prema Hrvatskoj, gdje se vidi Peručko jezero i ostali vrhovi Dinare. S druge strane pogled na Livanjsko polje i planine Šator, Cincar,Kamešnicu i našu Čvrsnicu u daljini. Nakon pola sata uživanja u hrani i predivnom pogledu krećemo natrag drugom dosta lakšom stazom, koja nas vodi podno vrha Mali Troglav. Nas par uz pratnju domaćih planinara je popelo i ovaj vrh ove predivne planine. Uskom i strmom stazom, bez većih problema na vrh stižemo za nekih 15min. Par fotkica i krećemo natrag do ostatka ekipe koja je čekala na ulasku u šumu. Prelijepim šumskim putem do automobila stižemo u 14:00h. Sve u svemu odlična i dosta zahtjevna tura. Doista smo uživali u preljepim prizorima na ovoj planini bogatoj biljnim i životinjskim svijetom. Odlična preporuka za ostale kolege da se zapute na Dinaru, nećete požaliti.
Hvala domaćinima iz Livna na lijepom društvu i gostoprimstvu.